Fordi vi tror på værdien af vores relationer med patientforeninger, arbejder vi på bedre at forstå patienternes behov og integrere denne indsigt i vores organisation.
Etisk adfærd og integritet
Tevas medarbejdere forventes at opretholde en høj standard af integritet i deres forhold til patientorganisationer.
Gensidige fordele
Tevas støtte til patientforeninger fokuserer på at forbedre patienters, familiers og omsorgspersoners velbefindende. Enhver aktivitet, der udføres med patientforeninger, skal påvise en klar fordel for patienterne, hvor patientgruppen er repræsenteret.
Et vellykket samarbejde mellem patientforeninger og TEVA bør være en gensidig fordel for begge organisationer. Derfor vil Teva arbejde på at opbygge et gensidigt forhold for begge parter, hvor mål og prioriteter er i overensstemmelse med begge parter.
Uafhængighed
En patientforening i samarbejde med Teva må ikke kompromittere sin uafhængighed, og den bør heller ikke opfattes som kompromitteret. Patientforeninger forbeholder sig retten til offentligt at distancere sig fra organisationens politikker.
Overholdelse
Al interaktion mellem virksomhedens personale (og deres repræsentanter) og patientforeninger skal være i overensstemmelse med alle regeringens regler, bestemmelser og retningslinjer samt alle gældende Teva-politikker.
Ingen kampagner
Teva må ikke bruge interaktioner og relationer med patientorganisationer til at promovere sine produkter eller øge den kommercielle kendskab til sine produkter, undtagen i lande, der tillader direkte forbrugerreklame.
Gennemsigtig
Teva vil være åben og transparent i forhold til patientforeninger.
Teva vil oplyse om økonomisk støtte til patientforeninger. Derudover kan patientforeninger offentliggøre Tevas støtte til de forskellige programmer og projekter, de finder passende. Tevas globale politik om involvering i patientforeninger er tilgængelig for alle patientgrupper.