Det danske consumer health care team vandt en pris for Decubal junior Cream, et produkt til følsom og tør hud, ved den 4. AllergyAward, der blev arrangeret i Amsterdam i år.

Prisen er initieret og afholdes af AllergyCertified, et internationalt certificeringsmærke, som forbrugere over hele verden kan kigge efter, når de ønsker at forhindre hudallergi. For at være AllergyCertified skal et produkt gennemgå en allergi risikovurdering. Kriterierne for at bestå er blandt de strengeste i dag af alle certificeringsmærker. Udover evalueringen af allergener indeholder certificeringen også en generel sundhedsevaluering og evaluerer ingredienser, der formodes at være kræftfremkaldende eller mistænkte hormonforstyrrende stoffer, som ofte ikke er en del af andre certificeringer.

Kontaktallergi er et voksende problem, og den seneste undersøgelse i Europa tyder på, at 27% af befolkningen lider af kontaktallergi, primært forårsaget af parfume, farvestoffer eller konserveringsmidler. Det høje tal indikerer, at Decubal junior creme er et meget relevant produkt til familier med børn.

"Vi har mange produkter under Decubal mærket, og vi arbejder nu på at certificere hele Decubal-porteføljen. Vi tilstræber at have AllergyCertified certificeringslogo / -mærket på alle Decubal-produkter senere i år, hvilket vil give os en stor konkurrencefordel i et stærkt konkurrencepræget segment. Det vil også gøre det lettere for forbrugerne at finde skånsomme produkter på hylden.” Siger Pernille Øhrstrøm, Marketing Manager CHC Denmark.

For mere information om AllergyCertified, besøg deres hjemmeside >